Tıp Fakültesi tarafından “Probleme Dayalı Öğretim” konulu eğitim verildi. Fen Fakültesi Konferans Salonu’nda Tıp Fakültesi öğrencilerine yönelik gerçekleşen eğitimde Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Bünyamin Şahin konuşmacı olarak yer aldı.
Prof. Dr. Bünyamin Şahin yaptığı konuşmada tıptaki eğitim sistemini; öğretim üyesinin merkezde olduğu ve öğrencinin merkezde olduğu eğitim sistemi olarak ikiye ayırdı ve modern tıp eğitimiyle klasik dönemin sona erdiğini, eğitimlerin öğrenci merkezli yapılacağını söyledi.
Prof. Dr. Bünyamin Şahin, probleme dayalı öğretimin sanal vakalar kullanılarak kendi kendine öğrenme metodu olduğunu aktardı ve 1960 yılından beri yaygın olarak kullanıldığını söyledi. Şahin, probleme dayalı öğretim organizasyonunda küçük gruplara ayrılmış öğrencilere ders kurulunun bazı konularını içeren vakaların, konu ile ilgili tartışmayı tetiklediğini ve öğrenme sürecini başlattığını vurgulayarak beyin fırtınası sonrasında vakayı çözmek için nelerin öğrenilmesi gerektiğine karar verildiğini açıkladı. Beyin fırtınası sonrasında öğrencilerin kendi kendilerine öğrenim hedeflerini belirlediğini kaydeden Şahin, öğrencinin vakayı daha iyi anlayabilmesi için aktarılan bilgileri sentezlemeye çalışması gerektiğini de söyledi.
Şahin, probleme dayalı öğretimin öğrenciye öğrenme yeteneklerini, liderlik becerilerini, takım çalışmasını ve problem çözümünü kazandırdığını belirterek bilginin akılda kalmasını ve hatırlanmasını kolaylaştırdığını ifade etti. Probleme dayalı öğretimin öğrenci ile fakülte arasındaki iletişimi güçlendirdiğini de aktaran Şahin, temel bilgilerin klinik problemlerin çözümünde kullanılmasını kolaylaştırdığını söyledi.
Prof. Dr. Bünyamin Şahin konuşmasında probleme dayalı öğretimdeki 7 basamak yöntemi, yönlendiricinin görevi, örnek senaryo ve probleme dayalı öğretimin yararları gibi konularda da bilgiler verdi. Eğitim, Prof. Dr. Bünyamin Şahin ve 6 Tıp Fakültesi öğrencisi ile birlikte yapılan uygulamalı oturumla sona erdi.
Fotoğraflar İçin Tıklayınız..!
Video İçin Tıklayınız...!