Program yeterlilikleri

Program Yeterlilikleri

Karabük Üniversitesi Tıp Fakültesi Program Yeterlilikleri
Genel Açıklama

UÇEP (Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2020) ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), Üniversite misyon ve vizyonu, Karabük Üniversitesi Tıp Fakültesi misyon ve vizyonuna göre hekimin üstlenmesi gereken roller altı başlık altında toparlanmıştır. Bu başlıklar: Sağlık hizmeti sunucusu, ekip üyesi ve lider, iletişimci, araştırmacı ve bilim insanı, profesyonel ve etik uygulayıcı, yaşam boyu öğrenen rolleridir.

1) Sağlık Hizmeti Sunucusu
  1. Hastaların fizik muayenesini yapma, tanı ve tedavi planlarını doğru bir şekilde oluşturma, tıbbi karar alma süreçlerinde kanıta dayalı yaklaşımı benimseme ve tedavi ile rehabilitasyon süreçlerini etkili bir şekilde yönetme.
  2. Toplumdaki öncelikli sağlık sorunlarına yönelik koruyucu sağlık programları geliştirme ve uygulama, halk sağlığını koruma ve geliştirme faaliyetlerinde aktif rol alma.
  3. Sağlık hizmetlerinde kalite standartlarını uygulama, sürdürme ve sağlık sisteminin etkinliğini artırmaya yönelik çalışmalarda bulunma.
2) Ekip Üyesi ve Lider
  1. Sağlık ekipleri içinde etkin iletişim kurarak iş birliğini geliştirme ve çatışma yönetiminde çözüm odaklı yaklaşımlar sergileme.
  2. Sağlık ekiplerinin organizasyonunu yapma, görev dağılımını adil bir şekilde yönetme ve ekip üyelerinin profesyonel gelişimine katkı sağlama.
  3. Liderlik rolünde stratejik düşünme ve karar alma becerilerini kullanarak ekip yönetiminde etkinlik sağlama.
3) İletişimci
  1. Hastaların ve yakınlarının duygusal ihtiyaçlarına empatiyle yaklaşma, farklı kültürlerden gelen bireylere duyarlılık gösterme ve etkili iletişim sağlama.
  2. Sağlıkla ilgili karmaşık bilgileri sade ve anlaşılır bir şekilde iletebilme, beden dili, dinleme ve geri bildirim becerilerini etkin bir şekilde kullanma.
  3. Zor hasta veya durumlarla profesyonel bir şekilde iletişim kurarak uygun ve çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirme.
4) Araştırmacı ve Bilim İnsanı
  1. Bilimsel makaleleri eleştirel bir şekilde değerlendirme ve yorumlama yeteneği ile araştırma projeleri tasarlama, uygulama ve sonuçlarını raporlama becerisi geliştirme.
  2. Tıbbi gelişmelerde kanıta dayalı uygulamaları klinik pratiğe aktarma ve yeni tedavi yöntemleri ile teknolojiler üzerinde bilgi sahibi olma.
  3. Araştırmalarda etik kuralları gözeterek çalışmalara liderlik etme ve bilimsel düşünceyi yaygınlaştırma.
5) Profesyonel ve Etik Uygulayıcı
  1. Tüm tıbbi uygulamalarda etik ilkelere bağlı kalma ve hasta haklarını gözeterek mahremiyete saygı gösterme.
  2. Mesleki sorumluluklarını toplumun yararını ön planda tutarak yerine getirme ve yasal düzenlemelere uygun şekilde mesleki uygulamalar yapma.
6) Yaşam Boyu Öğrenen
  1. Kendi mesleki performansını değerlendirme ve geliştirme yollarını arama, sürekli mesleki eğitim programlarına katılarak uygulamalarını güncelleme.
  2. Vatandaşlık bilincine, dil ve iletişim becerisine, tarih bilgisine sahip olabilme.