Ölçme ve Değerlendirme
Karabük Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Süreçleri
Sınavlar, teorik (yazılı ve/veya sözlü) ve pratik (uygulamalı ve/veya sözlü) olarak düzenlenir. Sınavlarda öğrencilere yöneltilecek soruların öğretim hedeflerine uygun, çoktan seçmeli veya açık uçlu formatta hazırlanması zorunludur.
Programa kabul edilecek öğrenciler pratik derslere %80, teorik derslere %70 devam ile zorunlu tutulur. Bu oranları sağlamayan öğrenciler sınavlara giremez ve ilgili dönemi ya da dersi tekrar eder. Sınavlarda baraj uygulaması esas alınır. Baraj uygulaması esasına göre, sınavlarda derslerin teorik puanlarının en az %50’si alınmalıdır. Eğer bu oran sağlanmazsa öğrencinin puanı baraj puanının altında kaldığı nispette düşürülerek değerlendirmeye alınır.
Kurul sınavları, Dönem I, II ve III’te, her kurulun sonunda yapılan sınavlardır. Bu sınavlar, entegre sistemde derslerin içeriğini kapsar ve çoktan seçmeli, uygulamalı veya mazeretler doğrultusunda sözlü olarak gerçekleştirilir.
Yıl sonu sınavlarında ders kurulları genel olarak değerlendirilir. Başarısız öğrenciler bütünleme sınavına alınır. Bütünleme sınavından 60’ın altında alanlar dönem tekrarı yapar.
Notlandırma sistemi: 100 puan üzerinden yapılan değerlendirme, harf notları ile dönüştürülür. Geçer notlar: AA, AB, BA, BB, BC, CB, CC’dir; geçmez notlar ise FF, F1 ve F2’dir.
Dönem Not Ortalaması (DNO), kurul notlarının %60’ı ve yıl sonu sınavlarının %40’ı alınarak hesaplanır. Yıl sonu sınavında en az 50 alınması zorunludur.
Mazeret Sınavları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen geçerli mazeret durumlarında yapılır. Ancak yıl sonu ve bütünleme sınavları için mazeret sınavı yapılmaz.
Gelişim sınavları, öğrencilerin öğrenme süreçlerini izlemek amacıyla yılda bir veya iki kez yapılabilir. Yapılması durumunda sonuçlar, dönem not ortalamasına %2,5 oranında etki eder.
Sınav sonuçları, öğretim üyeleri, dönem koordinatörleri ve fakülte yönetimi tarafından analiz edilir. Soruların zorluk derecesi ve öğrenci başarısı incelenir. Her bir sorunun doğru cevaplanma yüzdesi değerlendirilir. Eğitim hedeflerine ulaşamayan konular belirlenerek müfredat geliştirme süreçlerine dahil edilir.
Bu süreç, öğrencilerin bilgi ve becerilerinin objektif bir şekilde değerlendirilmesini sağlamak ve tıp eğitiminde kaliteyi artırmak için uygulanmaktadır.